در صورتی که مالک قبلی ملک خود را پس از اجاره بفروشد من به عنوان مالک جدید چطور می‌توانم تخلیه بگیرم ؟

املاک و سرقفلی توسط مرضیه...
۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۵:۵۹
۴
پاسخ
۱۲۷

سلام من ملک ۲ طبقه خریدم تعهدم انجام و ۱۹۰م ماند برای تحویل و سند زدیم. روز تخلیه مستاجر را تخلیه نکرد به بهانه حاضر نبودن ۱۹۰. نمیتوانست اصلا چون قرارداد مستاجر ۱ ماه مانده بوده و دروغ گفته. اظهارنامه دادم بیا پول بگیر خانه خالی چرا دروغ. رفتم شورا برای تخلیه. رای ماده ۲ آ.د.مدنی. گفتم ذی نفعم نپذیرفتن. خلع ید دادم و بعد ۱ سال و نیم چون دادگاه نمی امدن قاضی رای نمی داد و الان رای داده بین طرفین رابطه استیجاری و عدم استماع به استناد ماده: طبق ماده ۴۹۸ قانون مدنی، موجر می‎تواند در مدت اجاره، ملک خود را بفروشد. زیرا خرید و فروش ملک با مستاجر غیرقانونی نبوده و نیازی به رضایت مستاجر هم نیست و در این صورت اجاره به قوت خود باقی خواهد بود.
لذا خریدار جدید، قائم‎مقام مالک قبلی می‎شود و طرف قرارداد اجاره، با مستاجر قرار می‎گیرد. هرچی گفتم من هیچ قراردادی ندارم. مستاجر را قبول نکردم. دادخواست تخلیه دادم. شورا ماده ۲.... را گفت و گفت موجرشان نیستی. اما قاضی رای خودش را داد. حالا دوباره برم دادخواست تخلیه بدم؟ اجرت المثل تا روز تخلیه دادم. البته شعبه دیگه. و در اجرای احکامه. البته تا برج ۱۰ که کارشناس اومده.



پانیذ قمشی بزرگ
- شرکتها و امور ثبتی
۱۴۰۲/۰۷/۱۰ - ۱۶:۲۴

البرز

۰

با سلام
به عنوان قائم مقام قانونی مالک قبلی می توانید اقدامات لازم را انجام دهید و چون قبلا بین طرفین رابطه موجر و مستاجر وجود داشته است به استناد قرارداد اجاره می توانید دادخواست تخلیه بدهید.

مهدی عابدمسرورخواه
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۲/۰۶/۱۹ - ۱۲:۰۶

خراسان رضوی

۰

درود برشما
میتوانید دادخواست تخلیه مطرح نمایید ،امکان تنظیم دادخواست برای شما وجود داره

کیمیا کورس
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۲/۰۶/۱۹ - ۰۹:۰۱

تهران

۰

سلام مالک جدید بعنوان قائم مقام مالک قبلی حق هرگونه اقدام حقوقی را خواهد داشت

آزاده ابراهیمی اسکی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۲/۰۶/۱۸ - ۱۶:۲۱

مازندران

۰

همانطور که فرمودید مالک جدید قائم مقام مالک سابق است و می توانید دادخواست تخلیه بدهید

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5