تقسیم ارث وعدم حضور یکی از ورثه؟

خانواده و ارث توسط ...
۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۲
۱
پاسخ
۳۸۶

با سلام
تقریبا ۶ یا ۷ سال پیش وراث پدربزرگم به صورت توافقی که یکیشون پدر اینجانب می باشد اقدام تقسیم ترکه کردن ولی یکی از وراث در این تقسیم حاضر نشد و بعد از یک سال بدون امضا و دریافت تقسیم نامه خود به سهم های مشخص شده خودش اعم از زمین باغ و باغچه که طبق همون تقسیم نامه مشخص شده بود صاحب شد و حتی در بعضی از سهم های خود تغییراتی انجام داده و هزینه کرده است. در یکی از سهم ها منزل پدربزرگ اینجانب می باشد و طبق تقسیم نامه عرصه آن سهم ارثی پدر و اعیان آن به اندازه ۷ سهم از ۹ سهم به پدرم واگذار شده و ۲ سهم مطلق به عموی اینجانب می باشد که در تقسیم توافقی حضور نداشته و اکنون دو سهم از اعیان را به هیچ وجه واگذار نمی کند !! قابل ذکر است که منزل یاد شده با قدمت تقریبا ۳۰ سال در روستا واقع می باشد و همچنین قسمتی از اعیان و عرصه ساختمان که سهم یکی از عمه ها بوده از ایشان خریداری شده است!
یکبار اقدام به شکایت از جانب ما تحت عنوان تقسیم ترکه صورت گرفت که توسط شعبه ایراد گرفته شد و بعد از ثبت لایحه جهت تغییر عنوان شکایت به تقسیم مال مشاع ، شعبه به این ایراد گرفت که چیزی که نشان دهنده مشاع بودن ساختمان بین ما و خوانده باشه وجود نداره!!!!
ممنون میشم برای مشکل به وجود آمده راهنمایی کنید



پوریا شیرخانی
- خانواده و ارث
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ - ۱۱:۴۳

خراسان رضوی

۰

با سلام گرچه بهتر است از طریق وکیل دادگستری اقدام بفرمایید ولی با توجه به وقوع تقسیم شما می بایست بدوا تنفیذ و اثبات صحت و وقوع تقسیم را از دادگاه مطالبه و متعاقبا تقسیم مال مشاع را خواستار شوید.

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5