برای گرفتن مستمری پدرم چیکار باید بکنم ؟

خانواده و ارث توسط لیلا
۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۹:۴۰
۱۹
پاسخ
۷۹۱

بنده زن مطعلقه ای هستم که در المان زندگی میکنم وگاهی به ایران نیز برمیگردم مستمری پدرم که باز نشسته بوده به من تعلق میگیره ؟ لطفا بفرمایید اول باید کجا برم وچیکارکنم
؟



محمد ایزدی
- شرکتها و امور ثبتی
۱۴۰۰/۰۵/۱۸ - ۲۱:۵۹

کرمانشاه

۳

با سلام
پاسخ حاج آقا جناب وکیل ثابتی دقیق و کامل می باشد نیازی به توضیح بیشتر نمی باشد

علی ثابتی
- خانواده و ارث
۱۴۰۰/۰۵/۰۱ - ۲۲:۳۱

تهران

۰

با سلام
اگر بدون همسر وفاقد شغل هستيد مي توانيد از مستمري مرحوم پدرتان بهره مند شويد . شناسنامه ، گواهي حصر وراثت و مدرك دال بر تحرد شما لازم است كه با در دست داشتن آنها به سازمان مربوط به بيمه پدرتان مراجعه و تقاضاي مستمري حقوق ايشان را داشته باشيد .

محمد آذربایجانی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۱۱:۲۲

قزوین

۰

باسلام .ابتدائا وضعیت شما از باب تجرد و اشتغال بررسی گردد .به عبارت دیگر شما باید علاوه بر گواهی حصر وراثت پدر مرحومتان ، گواهی فوت یا طلاق تامه همسرتان را نیز ارائه نماییدو علاوه بر شرایط فوق ، شما حتما باید شاغل نیز نباشید چون جمع بین تجرد و عدم اشتغال از شروط واجب دریافت مستمری پدرتان میباشد .
با تشکر
محمد آذربایجانی

پگاه احمدی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ - ۰۹:۲۲

کرمان

۳

با سلام. بلی به شما تعلق میگیرد. با در دست داشتن مدارکی مانند شناسنامه و سند طلاق بایستی به اداره ی تامین اجتماعی مراجعه نمایید و درخواست خود را مطح کنید.

خالد کروشاوی
- سایر امور حقوقی
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ - ۱۳:۲۹

خوزستان

۰

علیکم با ارائه شناسنامه و سند طلاق و مدارک مربوط به تامین اجتماعی پدرتان با مراجعه به تامین اجتماعی اقدام به برقراری مستمری پدر کنید

دکتر وحید قاسمی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۰۰:۴۷

مازندران

۵

بله قطعا به شما تعلق میگیرد ابتدا به سازمان مربوطه مراجعه کنید اگر مخالفتی بوده به دیوان عدالت اداری مراجعه کنید

مریم احمدی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ - ۱۰:۰۳

مازندران

۰

با سلام. با ارائه طلاق نامه و شناسنامه‌ی خود به شعبه تامین اجتماعی مراجعه فرمایید. پس از بازرسی و اثبات طلاق، مستمری پدرتان به شما پرداخت خواهد شد. پاینده باشید.

رضاجمشیدی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ - ۱۹:۰۴

تهران

۴

باعرض سلام،شمامی بایست ابتدا نسبت به اخذ گواهی انحصار وراثت اقدام نماییدبعدازگرفتن گواهی انحصار وراثت بعنوان وارث قانونی مرحوم پدرتان مستمری پدرتان به شماتعلق میگیرد،چنانچه پدرتان بیمه تامین اجتماعی بودن بامراجعه به تامین اجتماعی نسبت به ثبت درخواست وتقاضای خویش اقدام نمایید،وچنانچه بیمه دیگری داشتن به محل آن بیمه مراجعه نمایید،درصورت مخالفت بیمه میتوانید به دیوان عدالت اداری شکایت نمایید،درکل بعدازطی فرایند قانونی منعی وجود ندارد.

حسن زاهدپاشا
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۳/۱۵ - ۲۳:۵۶

تهران

۰

با سلام، بله پس از اخذ گواهی انحصار وراثت بعنوان وارث قانونی مرحوم پدرتان میتوانید از این مزایای قانونی استفاده کنید،چناچه پدر بیمه تامین اجتماعی بودند با مراجعه به تامین اجتماعی نسبت به ثبت درخواست وتقاضای خویش اقدام نمائید.چنانچه عضو بیمه دیگری بودند به محل آن بیمه مراجعه کنید. در صورت مخالفت آن مراجع میتوانید به دیوان عدالت اداری شکایت نمائید.

فاطمه فتوحی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۴:۳۱

البرز

۰

باسلام. اگر منبع درامدی نداشته باشید مستمری پدرتان به شما تعلق میگیرد.از تامین اجتماعی محل اشتغال پدرتان اقدام کنید.

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5