برای انحصار وراثت نیازی به حضور در جلسه رسیدگی هست یا خیر؟

سایر امور حقوقی توسط لیلا...
۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۱:۴۸
۵
پاسخ
۲۱۷

با سلام اینجانبان یه ملک مسکونی داریم که شش دانگ آن به نان مادرمان است که چهارده سال پیش فوت کرده اند وشش دانگ دیگر به نام برادر بزرگمان. برادر کوچک چهارده سال پیش با نیرنگ و به عنوان وکالت کاری حق اینجانب را به نام خودشان وکالت بلاعزل کرده اند اینجانب بعد از اطلاع با ارسال اظهارنامه برایشان نوشتیم که اینجانب فقط حق فروش را به ایشان داده ایم نه برداشتن پول را . اکنون برایم شکوائیه ای آمده با عنوان حضور در شورای حل اختلاف و حصر وراثت آیا نیازی به حضور هست یا نه اگر مراجعه نکنم مانع فروش ملک میگردد یا نه؟



پانیذ قمشی بزرگ
- شرکتها و امور ثبتی
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ۱۲:۱۲

البرز

۰

با سلام
در دعوای انحصار وراثت نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد و در صورت عدم مراجعه شما مورد رسیدگی قرار می گیرد و گواهی حصر وراثت به تنهایی باعث فروش ملک نمی شود و باید سایر مراحل طی شود. در مورد انتقال ملک از جانب شما با استفاده از وکالتنامه می توانید ادعا کنید وکیل مصلحت شما را رعایت نکرده است.

کریم رسول زاده
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ - ۱۲:۴۶

تهران

۰

چنانچه صرفا موضوع صدور گواهی حصر وراثت باشد عدم حضور مشکلی در پی ندارد مگر موضوع اعتراض به وارث بودن متقاضی باشد در این صورت لازم است حاضر شوید

یاسمن رضایی
- خانواده و ارث
۱۴۰۲/۰۲/۳۱ - ۰۲:۳۳

هرمزگان

۰

با سلام ، در مورد وکالت نامه ای که به برادرتان داده اید میتوانید حساب زمان وکالت را از ایشان اخذ نمایید و پول خانه را بخواهید.

الهام حاجی علی نژاد امیری
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۲/۰۲/۱۹ - ۰۸:۵۷

گیلان

۰

با سلام اگر موضوع ابلاغیه ی که برای شما ارسال شده انحصار وراثت است مشکلی در حضور شما وجود ندارد ،اکر حاضر نشوید مانع فروش نیست و شما میتوانید با تنظیم دادخواست حق خویش را از پول خانه مطالبه کنید

غلامرضا قربانی
- خانواده و ارث
۱۴۰۲/۰۲/۱۵ - ۱۵:۳۱

تهران

۳

شما میتوانید حساب دوران وکالت را که به برادر خود وکالت داده ایید علیه ایشان مطرح وحقوق خودرا مطالبه نمایید

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5