با سلام9 ماه و ...

سایر امور حقوقی توسط S.re
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۰۳:۱۹
۴
پاسخ
۵۷

با سلام
9 ماه و نیم در یک مغازه بعنوان ادمین اینستاگرام کار کردم. قبل از عید ماهی 10میلیون تومان حقوقم بود و بعد از عید 12 تومان شد.با ساعت کاری 9 تا 18 بعدازظهر
از ابتدای کار بیمه نخواستم چون ی مبلغی هم بایت بیمه میخواست ازم کم کنه و من خودم بیمه سلامت دارم.متاسفانه اهل قرارداد بستن و ....نبود و نیست.
17 ام شهریور از کارم بیرون اومدم و الان مدیرم حاضر نیس حقوق اون 17 روز بده و کلا منکر میشه!! بهیچ عنوان هم سنوات و مرخصی و....رو نمی پذیره.می خواستم بدونم کلا چ مبلغی برای تسویه بهم تعلق می گیره؟
ضمنا یک گوشی حدود 7-8 میلیونی با یک سیم کارت دست من دارن ک قرار بود روز تسویه بهشون تحویل بدم. با توجه به اینکه حقوق باقیمانده رو نمیدن من میتونم بجای اون گوشی رو نگه دارم؟ و این که ایشون می تونن بخاطر گوشی از من شکایت کنن؟
با تشکر



نوریه یزدانی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۳/۰۷/۲۹ - ۲۳:۳۳

فارس

۰

سلام
شما یه استشهادیه مبنی بر اشتغال در مغازه تنظیم کنید و از طریق اداره کار شکایت کنید، در صورتی که برای اداره کار ثابت بشه که شما این مدت را در مغازه شاغل بودین صاحب کارت رو ( کارفرما) محکوم به پرداخت سنوات و بیمه می کنند.
در مورد گوشی موبایل؛ امکان شکایت خیانت در امانت از طرف صاحب کار وجود داره، چون قاعدتا در مغازه کارگران دیگری حضور داشتند و در جریان گوشی نزد شما هستند.

سعید جوانمیری
- خانواده و ارث
۱۴۰۳/۰۷/۲۹ - ۲۳:۱۱

کرمانشاه

۰

تشریف ببرید اداره کار‌ قسمت هیئت تشخیص اونجا اگ شکایت کنید باید حدود ۸۰ میلیون بابت بیمه واریز کنه
اونجوری دیگ مجبوره رضایتت رو بگیره

بهنام رحمانی فرد
- خانواده و ارث
۱۴۰۳/۰۷/۲۸ - ۱۴:۳۹

لرستان

۰

باسلام
باید رابطه کارگر و کارفرما خود را اثبات کنید.و از طریق اداره کار حقوق مالی خود را مطالبه کنید.و هر وسیله ای که به عنوان امانت نزد شما بوده باید مسترد نمایید و گرنه میتونن به عنوان خیانت در امانت شکایت کنند

سارا مرداسی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۳/۰۷/۲۸ - ۱۲:۱۸

خوزستان

۰

با سلام و احترام
حتی بدون قرارداد کار، می‌توانید دعوای عدم واریز حقوق را بر اساس قانون کار مطرح کنید. نکته مهم این است که مدارک و شواهدی برای اثبات کارکرد خود در اختیار داشته باشید، مانند گواهی شاهدان، ایمیل‌ها یا پیام‌ها.
ضمنا ایشان هم میتوانند علیه شما دعوای تقابل نمایند و مطالبه گوشی و سیم کارت نمایند.
و ضمن طرح دعوای شما حقوق ۱۷ روز شهریور توسط دادگاه محاسبه خواهد شد.

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5