با سلام.اگر ملک ورثه‌ای ...

خانواده و ارث توسط ...
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۰۳:۱۹
۷
پاسخ
۵۵

با سلام.
اگر ملک ورثه‌ای قولنامه‌ای باشد و بنا به عدم رضایت یکی از وراث به فروش ملک، خانه به مزایده گذاشته شود، ملک رو پلمپ میکنن؟
۴ نفر از ورثه داخل اون ملک زندگی میکنن و هیچ مکان دیگری برای زندگی ندارند، برای مزایده حتما باید ملک پلمپ بشه؟
و اینکه این فرایند چقدر زمان میبره؟



احسان خادمی
- خانواده و ارث
۱۴۰۳/۰۸/۰۴ - ۱۴:۵۷

ایلام

۰

سلام.در خصوص خلع ید مشاعی از ملک سایر همکاران محترم پاسخ کافی و صحیحو اعلام فرمودند ولی در خصوص روند مزایده قابل ذکر است که تا چند ماه پیش مزایده به صورت فیزیکی و زمان بر بود ولی اخیرا به صورت سیستمی و در مدت زمان کوتاهتری انجام می گردد.در صورت تمایل مستندات را ارسال بفرمایید تا به صورت دقیق و تخصصی راهنماییتون بکنم.

نوریه یزدانی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۳/۰۷/۲۹ - ۲۳:۲۶

فارس

۰

سلام
در صورتی که ورثه مدعی، دادخواست فروش و دادخواست خلع ید را با هم مطرح کرده باشد ملک پلمپ می شود در غیر اینصورت ملک پلمپ نمی شود ولی بعدا شخص ناراضی می تواند دادخواست اجرت المثل ایام تصرف را مطرح کند.

پیام بهراد
- قراردادها و داوری
۱۴۰۳/۰۷/۲۸ - ۱۶:۱۸

تهران

۰

باسلام
درخصوص ملک ورثه ایی اگردعوی تحریرو مهرموم ترکه صورت گرفته باشد بنا به رویه قضایی اگر شخصی در خانه ساکن باشد پلمپ نمیشود ولی اجرت المثل ایام تصرف قابل مطالبه میباشد.

امیررضا رستمی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۳/۰۷/۲۸ - ۱۴:۲۰

اصفهان

۰

سلام..چنانچه احدی از وراث که رضایت ندارد در دادخواست تقدینی به دادگاه علاوه بر تقسیم ارث،خلع ید و پلمپ از مال مشاع را هم تقاصا نموده باشد،دادگاه دستور تخلیه می دهد تا پایان مزایده،در غیر اینصورت تصرف سایر وراث بلامانع می باشد.البته درصورت مطالبه اجرت المثل ایام تصرف، سایر وراث پس از تعیین مبلغ توسط کارشناس مربوطه موظف به پرداخت هستند و بهتر است با جلب رضایت خواهان و توافق با وی حتی درصورت درخواست پلمپ ملک از سوی وی و ارائه مدارک عسر و حرج به دادگاه،جهت اسکان در ملک مشاعی تا مساعد شدن شرایط تخلیه مهلت بگیرند.

بهنام رحمانی فرد
- خانواده و ارث
۱۴۰۳/۰۷/۲۸ - ۱۴:۱۷

لرستان

۰

باسلام
در ملک مشاع هیچ یک از شرکا نمی‌تواند در ملک تصرف بنماید مگر با رضایت سایر شرکا چنانچه یکی از شرکا ملک را تصرف نماید سایر شرکا می‌توانند خلع ید مشاعی را بخواهند

سارا مرداسی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۳/۰۷/۲۸ - ۱۲:۱۱

خوزستان

۰

سلام و عرض احترام
اگر به دلیل عدم رضایت یکی از وراث، ملک به مزایده گذاشته شود، ممکن است دادگاه حکم به پلمپ ملک بدهد تا فروش ملک تحت نظارت دادگاه صورت گیرد. البته، هر تصمیمی توسط دادگاه براساس مستندات و شرایط خاص هر پرونده اتخاذ می‌شود.

مجتبی اکبری
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۳/۰۷/۲۸ - ۱۱:۰۴

کردستان

۰

با سلام و تقدیم احترام
اگر صرفا دادخواست تقسیم ترکه مطرح ضده است و در همین راستا ملک به مزایده رفته است، تا زمانی که برای ملک مشتری از طریق مزایده پیدا نگردد متصرفین در همان محل اسکان دارندو کسی ایرادی به اقامت و اسکان آنها نخواهد داشت، مگر خلع ید مشاعی از دادگاه مطالبه شود.

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5