اگر محکوم شوم به پرداخت ثمن معامله باید به نرخ روز ثمن بپردازم یا مبلغ مبایعه نامه و تاخیر از روز شکایت؟

قراردادها و داوری توسط ...
۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۱۳
۴
پاسخ
۲۴۴

باسلام واحترام
دربیع بین پدر و فرزند
پدر بخشی از زمینهای خود و یک واحد مسکونی روستایی که حدود اربعه آن دقیقا مشخص با متراژ مشخص را طی مبایعه نامه دربنگاه باثمن مشخص و نحوه پرداخت مشخص ( باتوجه به هزینه هایی که برای پدر و مادرم انجام داده ام دویست میلیون از مبلغ بیع راکسر کرده و سیصد میلیون باقی مانده را نقدا دریافت کرده است ). که نحوه پرداخت ثمن نقدی و در توضیحات نوشته شده سیصد میلیون پرداخت شده است . و به امضاء و اثرانگشت خریدارو فروشنده و شهود رسیده آیا پدر بعداز دوسال میتواند ادعای عدم دریافت ثمن کند (بعد فوت پدر وراث چطور) من رسید بانکی ندارم فقط از پدر یک اقرار نامه عادی با امضاء یک شاهد دارم که مبلغ مبایعه نامه را نقدی و توضیحات مبایعه نامه دریافت نموده و هرگونه ادعا را از خود سلب کرده اگر محکوم شوم باید به نرخ روز ثمن بپردازم یا مبلغ مبایعه نامه و تاخیر از روز شکایت باسپاس



پانیذ قمشی بزرگ
- شرکتها و امور ثبتی
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ۱۱:۳۸

البرز

۰

با سلام
با توجه به اینکه پدر شما اقرار کرده اند مبلغ معامله را دریافت و حق هرگونه ادعای بعدی را از خود سلب و ساقط نمودند هرگونه اعتراض بعدی موثر نمی باشد مگر انکه پدر شما بتوانند اثبات کنند به زور از ایشان امضا گرفته شده است و یا امضای خودشان نمی باشد.
اگر محکوم شوید باید ثمن معامله را به اضافه خسارات تاخیر بر مبنای نرخی که در معامله نوشته شده و از زمان تقدیم اظهارنامه پرداخت نمایید.

کریم رسول زاده
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ - ۱۲:۴۳

تهران

۰

با سلام چنانچه به پرداخت بقیه ثمن محکوم شوید خسارت تاخیر تادیه از زمان درخواست رسمی طلبکار محاسبه می شود

الهام حاجی علی نژاد امیری
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۲/۰۲/۱۹ - ۰۸:۵۳

گیلان

۰

اقرار به دریافت نقدی ثمن معامله به معنای پرداخت ثمن از سوی شماست و اعضای بعدی بی اثر است ولی داشتن رسید یا شهود و سایر دلائل بر پرداخت برای شما بهتر است

سمیه الوان ساز
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۲/۰۲/۱۸ - ۱۲:۳۱

آذربایجان شرقی

۴

سلام وقت عالی بخیر
چنانچه از پدرتان اقرار نامه مبنی بر دریافت ثمن‌ معامله دریافت نموده اید ، با عنایت به اصل لزوم و صحت، معامله صحیح واقع گردیده و امکان ابطال وجود ندارد.

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5