اگر در متن سفته نوشته نشود بابت ضمانت بوده چگونه میتوان مانع از سو استفاده از آن شد؟

سایر امور حقوقی توسط احمد...
۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۵:۱۷
۳
پاسخ
۲۱۴

با درود و احترام خدمت وکلای گرامی

در شرکتی مشغول به کار هستم و سال قبل مبلغ 50 میلیون سفته از من گرفتند (جایی نوشته نشد که بابت حسن انجام کار و یا جهت تضمین ولی در قرار داد شماره سفته نوشته شد و مبلغ هم نوشته شد) برای سال جدید گفتند 150 میلیون دیگر باید سفته بدهید چون به شما لپ تاپ و موبایل داده شده و سفته قبلی هم استرداد نمیشود. لطفا راهنمایی بفرمایید آیا اینکارشون قانونی هست برای این حجم مبلغ سفته و اینکه چطور باید احتیاط کرد که احیانا نتونن بر علیه ما استفاده کنند این سفته رو؟ ممنون میشم راهنمایی کنید



پانیذ قمشی بزرگ
- شرکتها و امور ثبتی
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ۱۲:۵۰

البرز

۰

با سلام
گرفتن سفته از کامند منع قانونی ندارد و به توافق طرفین بستگی دارد. در صورتی که قرار بر امضای سفته شد حتما روی آن عبارت بابت حسن انجام کار یا بابت تحویل وسایل و استرداد آنها ذکر شود و در قرارداد نیز شماره و تاریخ سفته ها قید شده و این عبارت نوشته شود که بعد از پایان قرارداد و تسویه حساب سفته ها می بایست به کارمند مسترد شده و بازگردانده شود.

یاسمن رضایی
- خانواده و ارث
۱۴۰۲/۰۲/۳۱ - ۰۲:۴۷

هرمزگان

۰

درود، اصولاً سفته گرفتن از کارمند یا کارگر فاقد وجاهت قانونی بوده اما آنچه که در عرف شاهد هستیم من باب تضمین گرفته میشود، شما میتوانید عبارت صرفا جهت حسن انجام کار و شماره سفته را در قرارداد قید نمایید.

سمیه الوان ساز
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۲/۰۲/۱۱ - ۱۱:۰۵

آذربایجان شرقی

۴

سلام وقتعالی بخیر
چنانچه توافق مبنی بر ارائه سفته جدید دارید، در قرارداد منعقده ی فی مابین شماره سفته جدید قید گردد.

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5