اگر برادرم خانه را به نام مادرم بزند این خانم میتواند ثابت کند که مال دارد و تمام مهریه را درخواست کند؟

خانواده و ارث توسط ...
۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۲۰:۲۷
۴
پاسخ
۲۷۵

سلام
سال گذشته برادرم با خنومی عقد کردند (مهریه 350 سکه) و خانم بعد 1 ماه با اجازه خروج از کشور توسط برادرم به فرصت مطالعاتی خارج از کشور رفتند الان بعد 1 سال میکویند دیکه نمیخوامت باید خودت بروی درخواست طلاق بدهی و همه حق و حقوم رو هم باید بدی یا اینکه همین طور سالها بلاتکیف بمان من دیگر به ایران برنمیگردم.
برادرم قبل عقد با این خانم یک خانه 50 متری به نام خود دارد
سوال من این است قانون در این شرایط چه کمکی به برادرم میکند آیا باید تمام حق و حقوق را بپردازد
چقدر مهریه به این خانم تعلق میکیرد 110 تا یا همان 350 تا
اگر برادرم خانه را به نام مادرم بزند این خانم میتواند ثابت کند که مال دارد و تمام مهریه را درخواست کند
و این که از زمان درخواست طلاق تا صدور رای چه مدت زمان میبرد



لیلااردستانی رستمی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ - ۱۴:۴۶

تهران

۰

برادر شما الزام به تمکین دهد و چنانچه خانم تمکین نکند حق گرفتن نفقه را ندارد ولی مهریه به هر حال دینی است بر گردن زوج اگر برادر شما ملکی دارد در اولین فرصت به نام فرد مورد اطمینان انتقال دهد

بهروز سلطان پناهی
- خانواده و ارث
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ - ۰۸:۱۵

کردستان

۰

باسلام ، متاسفانه قانونگذار این پیش بینی را در بند 1ماده 1130ق. م نکرده بود که آثار ترک زندگی مشترک از جانب زوجه چه حقی را برای زوج ایجاد می‌کند و قانون مسکوت مانده ، بدوا دادخواست تمکین و درصورت عدم تمکین غیراز ناشزه بودن زوجه ، زوج میتواند با حکم دادگاه تجدید فراش نماید ، ولی درخصوص انتقال مال به اسم کسی دیگر با توجه به اینکه به مجرد عقد زن مالک مهر میشود و احتمال دارد هر آن از طریق اجراییه ثبتی اموال منقول و یا غیر منقول زوج توقیف گردد بهتر است قبل از هر کاری اموال خود را به اسم ثالث مورد اطمینان نماید و با این اقدام زن نمی تواند چیزی را توقیف نماید و تا زمانی که زوجه از طریق دادگاه حکم به محکومیت مالی زوج را نگیرد این اقدام زوج فرار از دین هم محسوب نمی گردد ، چون قرار باشد بعدا دادخواست تقسیط هم بدهد دادگاه با استعلام از ثبت مشخص شود که مال و اموال دارد امکان پذیرش تقسیط سخت میشود .

پریا متولیان
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۲۰:۳۹

مازندران

۰

سلام، اولا برادرتون نيازى نيست دعواى طلاق مطرح كنه، ابتدا دادخواست تمكين بدهد و حكم عدم تمكين را بگيرد. دوما دادخواست اجازه ازدواج مجدد بدهد و با توجه به حكم عدم تمكين اجازه ازدواج مجدد بگيرد، يك خانه هم كه دارد مستثنيات دين هست و نيازى نيست به نام كسى بزند، مهريه هم تا ١١٠ عدد سكه عندالمطالبه هست و در صورتى كه مالى نداشته باشه ميتونه با توجه به در آمدشون ميتونه درخواست تقسيط بدهد، البته ابتدا بايد خانم برادرتون مطالبه مهريه كنه.

توفیق‌احمدخیاط
- قراردادها و داوری
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۴:۰۷

آذربایجان غربی

۰

سلام. برادرتون میتونه ابتدا حکم فرم تمکین بگیره و بعد اون دادخواست اجازه تجدید فراش رو مطرح کنه و مجددا ازدواج کنه. لازم به ذکره مهریه تا ۱۱۰ سکه عندالمطالبه است. مازاد براون مشروط به توان مالی زوج هست. خونه ای که فرمودید جزو مستثنیات دین هست و قابل توقیف نیست

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5