اعتبار مبایعه نامه و قولنامه

قراردادها و داوری توسط امیرحسین...
۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۳:۴۴
۶
پاسخ
۶۳۴

چیکار کنیم مبایعه نامه و قولنامه مون معتبر باشه؟ فقط شاهد کافیه؟



علی ثابتی
- خانواده و ارث
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۱۸:۵۲

تهران

۰

بسمه تعالي
قرارداد معتبر شرايط زيادي دارد كه تاكيد مي شود توسط اهل فن بويژه تحت نظارت يك وكيل تنظيم شود . قرارداد مهم است وبمنزله قانون محكم و جامع الاطرافي است كه اگر صحيح تنظيم شود راه هر اختلافي را مي بندد واگر اختلافي هم حادث شود مطابق مفاد آن حل و فصل مي گردد . براي اينكه همه ابعاد مفاد قرار داد ديده شود تنظيم كننده آن بايد احاطه حقوقي داشته باشد .

محسن امیری نژاد بهرامی
- املاک و سرقفلی
۱۳۹۹/۱۲/۰۷ - ۲۲:۲۱

کرمان

۰

سلام
باتوجه به موضوع مبایعه نامه و اینکه چه نوع مالی خریداری شده, برای صحت آن بیشتر منوط به طرح صحیح دعوی است.

دکتر بهراد تنهایی
- خانواده و ارث
۱۳۹۹/۱۱/۲۲ - ۲۰:۳۸

آذربایجان شرقی

۰

سلام سوال دوست عزیزمان کلی هست چون جهت اثبات صحت معامله شرایط زیادی تجمیعا لازمه تا قراردادتان معتبر باشد اعم از اینکه فروشنده9 اهلیت داشته باشد و ملک مال فرشنده باشد ملک در توقیف نباشد و چندین شرایط دیگر که جای مقال در این پاسخ نیست ولی قبل از تنظیم عقد از وکیلی متخصص مشاوره بگیرید.

ناصر امامی فرد
- قراردادها و داوری
۱۳۹۹/۱۰/۲۷ - ۱۲:۴۴

آذربایجان شرقی

۰

صرف وجود شاهد برای اعتبار قرارداد کافی نیست. اگر بعنوان خریدار هستید بدوا به احراز مالکیت فروشنده نسبت به مورد معامله ، اصالت اسناد و اینکه در توقیف و رهن نبودن آن دقت بفرمایید و چنانچه فروشنده میباشید از توانایی خریدار در پرداخت ثمن مطمئن شوید. سپس به سایر شروط ضمن العقد، مثلا در خصوص زمان تحویل و تنظیم سند و نحوه پرداخت وجه با پیش بینی ضمانت اجراهای مربوطه و نیز پیش بینی نحوه حل و فصل اختلافات احتمالی عنایت داشته باشید و در کل توصیه اکید مینمایم که قبل از تنظیم قرارداد با یک شخص حقوق دان مشورت بفرمایید .

مصطفی طاهرخانی
- شرکتها و امور ثبتی
۱۳۹۹/۱۰/۲۶ - ۱۲:۰۹

قزوین

۵

برای اعتبار قرارداد اراده واقعی طرفین و شرایط صحت کفایت می‌کند ولی برای اثبات راحت تر نیاز به مستندات هست از جمله شهود ‌و اخذ رسیدهای دریافت و پرداخت و کدرهگیری و مواردی از این دست 🌹

نوریه یزدانی
- املاک و سرقفلی
۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ۰۹:۲۰

فارس

۰

سلام
برای تنظیم قرارداد باید شرایط ماده ۱۹۰ قانون مدنی رعایت شود و صرف داشتن شاهد باعث اعتبار قرارداد نمی شود بهتر است برای تنظیم قرارداد با یک حقوقدان مشورت کنید تا شاهد مشکلات بعدی آن نباشید.

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5