استفاده از اصل و منافع مورد صلح تا زمانی که در قید حیات است با مصالح است یعنی چه؟

قراردادها و داوری توسط ...
۱۴۰۳/۰۵/۰۷ - ۱۶:۴۷
۳
پاسخ
۲۹۵

سلام یک ملک از مادرم بمن صلح شده با دو شرط 1حق فروش به هیچ عنوان تا حیات مادرم ندارم2-استفاده از اصل و منافع مورد صلح تا زمانی که در قید حیات است با مصالح است
سوال من این هست شرط دوم چه شرطی هست شرط فعل هست؟ چه نوع شرط فعلی است
سوال دومم اگر خودم با توافق یا بدون توافق مادرم در ملک ساکن باشم خیار تخلف از شرط فعل کردم مادرم شکایت کنه دادگاه منو ملزم میکنه به اجرای تعهد و رفع تصرف میخاد از من یا معامله فسخ می شود؟



فرشته نوری
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۸/۲۵ - ۱۵:۰۴

تهران

۵

کاربر گرامی این عقد، صلح عمری است که مادر شما مصالح است که در زمان حیاتش از منافع ملک بهرمند میشود و شما متصالح هستید وحق فروش و منفعت از ملک از شما سلب شده و این محدودیت تا پایان عمر مصالح است و شما ملزم به رعایت مفاد این عقد هستید والا در صورت داشتن حق فسخ ،میتوانند عقد را فسخ نمایند همچنین حق شکایت کیفری یا حقوقی از شما خواهند داشت.موفق باشید.

توفیق‌احمدخیاط
- قراردادها و داوری
۱۴۰۰/۰۸/۲۵ - ۱۳:۴۳

آذربایجان غربی

۰

شرط موصوف شرط نتیجه است
اگر شما خودتون تصزف کنید ایشون میتونه علیه شما شکایت کیفری ممانعت از حق و یا دعوای حقوقی رفع ممانع از حق رو مطرح کنه. ولی اگر در قرارداد حق فسخی تعیین نشده باشه برای مصالح به این علت نمیتونه فسخ کنه.

غلامرضا قربانی
- خانواده و ارث
۱۴۰۰/۰۸/۲۵ - ۱۲:۵۶

تهران

۳

صلح مذکور یک صلح عمری می باشد و تا زمانی که مادرتان زنده است می تواند از منافع مال الصلح استفاده نماید و در صورتی که شما در آن دخل و تصرف کنید امکان فسخ صلح نامه وجود خواهد داشت

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5