اسا علاوه بر دیه میتوانم هزینه هایی که کردم را مطالبه کنم؟

کیفری توسط رقیه
۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۰۶:۱۰
۴
پاسخ
۱۹۱

سلام بنده با خانواده 28/11/1401 تصادف کردم و خودم پلک چپم از سه قسمت پاره شده و یک دفعه روز بعد تصادف و یکدفعه هم چهارماه پیش عمل شده و بازم خوب نشده و از داخل پلکم مژه دراومده.گوش چپم هم از بالای گوش تا دو سه انگشت پایین تر از گوش روی سر پاره شده بود که 22 تا بخیه خورد و حتی یه قسمت از لاله گوشم و غضروف کامل جدا شده بود و خونریزی هم داشت. یدونه انگشت دست راستم کشیدگی تاندون داشت و مچ پامم کشیدگی رباط.گونه چپمم یه مقداری ترک برداشته بود و من همه اینا رو نامه بردم پزشکی قانونی.الان گوشم و زدن حارصه چشمم فقط دو درصد دیه کامل زدن براش و کلهم اجمعین33 تومن حساب کردن برام . آیا این مبلغ درسته؟ یا باید اعتراض بزنم؟ و اگه بخوام اعتراض بزنم به رای دادگاه اعتراض بزنم یا پزشکی قانونی؟ اخه هزینه عملام خیلی بیشتر از اینا شده..



سیّدمحمّد مُلازم امام
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۲۰:۴۹

تهران

۳

سلام
چنانچه نظریه پرشکی قانونی به شما ابلاغ شده و مهلت اعتراض تمام نشده به نظریه اعتراض کنید . اما نهایتا چنانچه مبلغ دیه تعیین شده در رأی قطعی کمتر از هزینه های درمانی بود می توانید با طرح دعوی حقوقی و ارائه مدارک لازم مابه التفاوت دیه و هزینه های درمانی را از طریق دادگاه حقوقی مطالبه کنید

پانیذ قمشی بزرگ
- شرکتها و امور ثبتی
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ - ۱۰:۲۰

البرز

۰

با سلام
نظریه پزشکی قانونی مانند نظر کارشناس رسمی دادگستری ظرف مهلت مقرر قابل اعتراض است و اگر دلایلی دارید می توانید نسبت به نظر پزشکی قانونی اعتراض کنید.

فرشته نوری
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۱۸:۰۴

تهران

۵

با سلام،به نظریه پزشکی قانونی در مهلت مقرر می توانید اعتراض خود را ثبت کنید تا بررسی شود.

سمیه الوان ساز
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۲/۰۹/۰۹ - ۱۰:۲۳

آذربایجان شرقی

۴

سلام وقتعالی بخیر
چنانچه به نظریه پزشکی قانونی اعتراض دارید ظرف ۱هفته از تاریخ ابلاغ حق اعتراض دارید تا ارجاع به کمیسیون پزشکی گردد.

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5