اثبات اجرت المثل ایام زوجیت با مرد است یا زن؟

خانواده و ارث توسط جواد...
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ - ۲۰:۵۹
۲
پاسخ
۲۳۶

سلام وقتتون بخیر، ۱-خانمم ۶ماهه خونه رو ترک کرده و مهریه و اجرت المثل رو اجرا گذاشته ومن برای مهریه دادخواست اعسار دادم که هنوز جلسه اش برگزارنشده،خودم مستاجرم و خانه کوچکی با وام مسکن خریده ام و سندش بنامم هست وچون پولم کم اومد اون خونه رو دادم اجاره،کل پول رهنم هم توقیف شده اعتراض زدم فایده نداشت.آیا چون خودم تو اون خونه ساکن نیستم توقیف میشه؟ چیکارکنم که توقیف نشه؟ چون مستاجر هم فعلا ۹ ماه دیگه اونجا قراردادداره.۲-فردا جلسه اجرت المثل در دادگاه داریم بار اثبات مجانی کار کردن زن در خانه به عهده زن هست یا مرد؟ چه چیزایی باید بگم که محکوم به پرداخت اجرت المثل نشم چون واقعا زنم بیشتر روزها خونه مادرش میرفته و کارهای منزل انجام نمیداده .بعضی از وکیلها میگن معمولا دادگاه ها به زن برای این مورد حکم نمیدن واقعیت داره؟



آسیه آزمون بروجنی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ - ۱۴:۲۱

اصفهان

۰

در خصوص منزل مسکونی، هرچند قانون آن را مستثنیات تلقی نموده است، اما برخی از قضات، منزل مسکونی طبق شان شخص را ملاک دانسته و اگر طبق کارشناسی، مبلغ منزل از خرید و یا در برخی از موارد از رهن یک منزل بیشتر گردد، مابقی از مستثنیات دین خارج و قابل توقیف می‌باشد.

مهدی برهان
- شرکتها و امور ثبتی
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ - ۱۳:۳۲

کرمانشاه

۰

سلام وقت بخیر در جواب سوال اول شما باید عرض شود که خود منزل مسکونی قابل توقیف نیست چنانچه جز مستثنیات دین باشه اما پول رهن قابل توقیفه.
و در پاسخ به سوال دوم شما و ادله اثبات اجرت المثل قابل ذکر می باشد که این شما هستید که باید اثبات کنید که خانم قصد تبرع( انجام کار به صورت رایگان) داشتند و همون مواردی که ذکر کردید که بیشتر مواقع خانه نبوده به علاوه استشهادیه شهادت شهود که بیشتر خانه پدر خود بوده و انجام کار ها به میل خود و بدون درخواست شما

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5