آیا می توان فسخ را باطل کرد و طرف رو ملزم به تنظیم سند کرد؟

املاک و سرقفلی توسط ا.ا
۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۸:۴۴
۱
پاسخ
۳۳۷

سلام آپارتمانی را در تاریخ ۹۸/۱۰/۶پیش خرید کردم .تاریخ تحویل۹۹/۹/۱و تاریخ سند ۹۹/۱۲/۱در مبایعه نامه نوشته شد .ولی پیش فروشنده ملک را در ۱۴۰۰/۱/۱۸تحویل داد و توافق گردید ۱۴۰۰/۵/۱موعد تنظیم سند باشد
به دلیل تعطیل بودن ۱۴۰۰/۵/۱ تنظیم سند انجام نشد و مطلع نبودم که روز بعد قانونی باید در دفترخانه حضور پیدا کنم و منتظر توافق بعدی بودم ..
پیش فروشنده ۱۴۰۰/۵/۲در دفترخانه حضور پیدا کرده و گواهی عدم حضور گرفته و همان روز آخر وقت اداری چک را برگشت زده ... با شرط فاسخ که در مبایعه نامه نوشتیم درصورت برگشت حتی یک چک معامله یک طرفه از طرف فروشنده فسخ می باشد ، اعلام فسخ کرده است ..
مطابق ماده ۱۶ قانون پیش فروش آیا میتوانم فسخ پیش فروشنده را ساقط کنم ؟چون در این ماده توضیح داده شده که باید در سررسید اقساط و موعد پیش فروشنده باید کتبا از دفترخانه بخواهد تا ظرف یک هفته به
پیش خریدار اطلاع دهد و یک ماه فرصت دهد ..
ما قبل از یک ماه بدون اطلاع ایشون از برگشت چک مطلع شدیم و تامین موجودی کردیم ..
ضمنا قرارداد به صورت مبایعه نامه در مشاوراملاک تنظیم شده بود و پیش فروشنده و املاک ما را به دفترخانه جهت تنظیم قرارداد پیش فروش ارجاع نداده اند .
آیا می توان از آنها مطابق ماده ۲۳ و۲۴ قانون پیش فروش شکایت کرد ؟
آیا بااین شرایط می توان فسخ آنها را باطل کرد و آنها رو ملزم به تنظیم سند کرد؟



سمیه الوان ساز
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ - ۱۲:۴۲

آذربایجان شرقی

۴

سلام وقتبخیر
چنانچه اظهارنامه مبنی بر تایید فسخ برایتان ارسال گردیده است حتما به آن پاسخ داده و عنوان نمایید وفق موادی که قید کردید شرایط فسخ مهیا نبوده و مبلغ ثمن معامله کارسازی گردیده است وچنانچه دادخواستی تقدیم گردیده، دادخواست تقابل الزام به تنظیم سند رسمی تقدیم نمایید.

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5