آیا ملک توقیفی را می توان به مزایده گذاشت؟

املاک و سرقفلی توسط فاطمه...
۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۰۸:۵۲
۱
پاسخ
۲۳۴

با عرض سلام و ارادت
من مقداری از ملکی را در قبال چک برگشتی شخصی ۱۵ سال پیش از طریق دادگاه بنام خودم کردم در این مدت ۱۵ سال بعلت ساکن بودن دفتر شرکت ساختمانی همان شخص در آنجا درخواست اجاره از طریق دادگاه را نمودم که حکم اجرت المثل هم با قیمت کارشناسی صادر گردید که متأسفانه بعلت نداشتن اموالی که بشه توقیف کرد فعلاً پرونده راکت مانده .
حال میخواهم از طریق خلع ید و مزایده، ملکم را بفروش برسانم ولی چون ملک توقیفی دارد ( البته ملک مربوط به شریکم نه ملک ما ) می گویند اجرای احکام تا زمانیکه تکلیف توقیفی ها صفر نشه یا به تعبیری بدهی های شریک پرداخت نشه ملک به مزایده گذاشته نمیشه و بدین ترتیب شریکم هم پرداخت نمی کنه که ما همینطور باقی بمانیم نه اجاره میده و نه اجازه فروش داریم ملک هم قابل افراز نیست و واقعاً نمیدونم با این قوانین ملکی من باید چکار کنم حتی خلع ید هم گفتن تأثیری به حال بدهکار نمی کنه و فقط ساختمان بمرور زمان از بین میره حالا از شما راهنمایی میخوام که ما چه راهی برای دریافت حق و حقوق خود داریم ؟ متشکر میشم اگر راهنمایی قانونی بفرمایید که نهایتاً راهش چیه ؟



محمد تقی میرزابیگی
- خانواده و ارث
۱۴۰۰/۱۱/۲۱ - ۱۶:۴۸

تهران

۰

سلام بر فرض سوال بدهی شریک خود را به صندوق دادگستری تودیع وملک را از توقیف خارج نمایید وبرای ارائه راهکار مناسب از طریق صفحه اختصاصی در مشاوره تلفنی درخواست نمایید

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5