آیا قانون الزامی به ادامه زندگی مشترک برای ایشان داره؟ اگر داره راهش چیه؟

خانواده و ارث توسط افشین...
۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۷:۰۴
۳
پاسخ
۲۹۰

با سلام. همسرم مدت حدودا" ۶ ماهه که برون اطلاع و مشورت من به تهران رفته و مشغول به کار شده (ما حدود ۲ ساله که عقد کردیم ولی هنوز با هم زندگی مشترک را شروع نکردیم* ایشون مهریه شو از طریق اداره ثبت اجرا گذاشته و خانه پدری من که هنوز بین وراث تعیین تکلیف و تقسیم نشده و من و مادرم در یک واحدش سکونت داریم رو بعنوان قسمتی از مهریه معرفی و مبلغ ۲۰۰ میلیون هم از حسابم بعنوان مهریه برداشت کرده.آیا میتونه این ملک رو تصاحب کنه. ضمنا من هیچ خانه و ملکی بجز این خانه مشاع و موروثی ندارم و فقط یک ماشین ۲۰۶ دارم ایشان در این مدتی که رفته به تماسهای من جواب نمیده آیا قانون الزامی به ادامه زندگی مشترک برای ایشان داره؟ اگر داره راهش چیه؟ سپاسگذارم.



میلاد امرایی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۷/۰۹ - ۱۵:۱۷

تهران

۰

سلام وقت شما بخیر
مهریه از دیون ممتازه هست و هرچه به عنوان ارثیه به شما برسد ایشان توانایی توقیف آن را دارند در صورت نیاز به توضیح بیشتر از قسمت مشاوره حضوری ،متنی،تلفنی استفاده بفرمایید

سمیه الوان ساز
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۷/۰۹ - ۱۰:۱۱

آذربایجان شرقی

۴

سلام وقتبخیر
اولین اقدام که برای شما متصور است اینکه با مراجعه به اداره اجرای ثبت اقدام به تقدیم اعتراض نسبت به توقیف ملک بدلیل مستثنیات دین نمایید،چنانچه این امر اثبات گردد رفع توقیف خواهد شد.. مضافا چنانچه زوجه دوشیزه باشند تا زمان پرداخت کل مهریه ایشان، ضمانت اجرایی برای بازگشت به زندگی مشترک وجود نخواهد داشت.

مینا احمدی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۷/۰۹ - ۰۸:۲۴

تهران

۰

با سلام
ایشان به مقدار سهم الارث شما از خانه پدری امکان توقیف دارند
اگر باکره نباشند و از حق حبسشان استفاده نکنند،شما میتوانید دادخواست تمکین دهید.

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5