آیا شکایت از کارشناس دادگستری را در کانون کارشناسان باید طرح نمود؟

سایر امور حقوقی توسط محمدرضا...
۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۹:۰۳
۰
پاسخ
۲۴۴

با سلام و خسته نباشید، از نظریه هیأت سه نفره کارشناسان رسمی دادگستری (موضوع اتهامات تعزیراتی سازنده ماشین آلات ـ تقلب در کسب و کم فروشی و نیز نداشتن پروانه بهره برداری ماشین ساز)، با انبوه تخلفاتشان و تبانی آشکار و واضح، به کانون مربوطه (یکی از استانهای مرکز کشور) شکایت کرده ام، در تمام مراحل رسیدگی (از هیأت مدیره تا به آخر، دادگاه انتظامی کانون)، شکایت من را رد کرده اند.
ذکر این توضیح لازم است که موضوع کارشناسی، مرتبط با مرجع تعزیراتی بوده و توافق کتبی من و سازنده ماشین آلات (تبصره ماده 331 قانون آیین دادرسی مدنی)، ارجاع امر به یک نفر کارشناس و نظریه او بوده است که تقلب در کسب و کم فروشی سازنده را تأیید کرد.
ولیکن سازنده با اعمال نفوذ و تبانی با رئیس اداره تعزیرات شهرستان، علیرغم اعتراض بنده، باعث ارجاع غیرقانونی موضوع به هیأت کارشناسی کانون استان همان شهرستان شد که برخلاف قانون و بار اول که کارشناس از شهرستان و استان محلی که دستگاههای ساخته شده در آنجا موجود بود، شد.
خلاصه اینکه چون بحث ماست مالی شکایت بود، اداره تعزیرات به استناد نظریه هیأت کارشناسی که شرح آن در بالا رفت، ضمن اینکه برخلاف قانون و مقررات تعزیرات، هیچگونه اظهارنظری نفیاً یا اثباتاً نسبت به اتهامات و تخلفات تعزیراتی سازنده (متهم) نکرد، بلکه به بهانه واهی، قرارداد را مدنی اعلام و رسیدگی به آن را متوجه دادگاههای حقوقی کرد.
مطالب بالا از آن نظر ذکر شد که بدانید، یک مثلث تبانی و زدوبند و فساد جهت ماست مالی کردن شکایت بنده شکل گرفته بود و تمام ارکان کانون نیز همدست این قضیه بوده اند.
سؤال من این است که به کجا باید از کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان ... شکایت کنم؟ و آیا شکایت از هیأت کارشناسان را می توانم ادامه دهم یا اینکه دادگاه انتظامی کانون، آخرین مرحله شکایت از سه نفر کارشناس بوده است؟
ممنون از راهنمایی شما.



خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5