آیا سند محضری بعد از چند دست خرید و فروش به سبب ادعای اشتباه فروشنده اول قابل ابطال هست ؟

سایر امور حقوقی توسط ...
۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۳:۵۶
۳
پاسخ
۱۴۸

سلام وقتتون بخیر ما 30 سال پیش یه خونه خریدیم این خونه 4 بار خرید و فروش شده بود تا به ما رسیده و خریدیمش سند 6 دنگ به نام پدرم هست الان نفر اول رفته شکایت کرده که باباشون اشتباه کرده خونه رو فروخته بوده و ادعا میکنه باید سند باطل بشه و 1 دنگ و نیم به نامشون بشه اصلا همچین چیزی امکان داره ما خونه رو از کس دیگه خریدم سند داریم ایناروهم نمیشناسیم و سند و مدارکیم که داریم محضری هستند دستنویس نیستند.



فرشته ارهفت
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۲/۰۸/۰۸ - ۱۳:۲۱

چهارمحال و بختیاری

۰

وقت شما بخیر
این موضوع رو در نظر داشته باشید که هر اتفاق حقوقی نسبت به معاملات قبل و ایادی قبل از شما بیفته میتونه مالکیت پدر شما رو متزلزل و یا تحت تاثیر قرار بده؛
حتی با وجود سند رسمی، باید بدونید که اسناد رسمی در دادگاه با دلایل کافی و محکمه پسند قابل ابطال هستند.
ضمن اینکه راهنمایی در موضوع مستلزم بررسی مدارک پرونده هست. پس حتما با کمک گرفتن از وکیل دادگستری جهت بررسی پرونده و دلایل مدعی، از تضییع حقوقتون جلوگیری کنید.

پانیذ قمشی بزرگ
- شرکتها و امور ثبتی
۱۴۰۲/۰۸/۰۳ - ۱۱:۳۳

البرز

۰

با سلام
صرف ادعای ابطال کفایت نمی کند و باید بررسی شود که ورثه به چه دلیل تقاضای ابطال مطرح کرده اند.ابطال معامله به سادگی امکان پذیر نیست مگر اینکه یکی از جهات قانونی ابطال وجود داشته باشد و اثبات شود.

سمیه الوان ساز
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۲/۰۸/۰۱ - ۱۹:۰۲

آذربایجان شرقی

۴

سلام وقتعالی بخیر جهت پاسخ گویی دقیق تر نیاز به بررسی دلایل و مدارک من جمله مبایعه نامه های سابق و نحوه انتقال ایادی ماقبل است

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5