آیا زن ناشزه می تواند خودش تنها خودش زندگی کند؟

خانواده و ارث توسط هوشنگ...
۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۲۱
۲
پاسخ
۳۸۹

سلام آیا زن نشوز هر کجا بخواد میتونه زندگی کنه یا زوج محل زندگی رو نایین می‌کنه .به هر حال زن شرعی زوج می‌باشد.در غیر این صورت طلاق بهتر از ناسره کردن است



فرشته نوری
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۹/۱۴ - ۱۰:۳۶

تهران

۵

با سلام،اصولا حکم عدم تمکین و در اجرا نشوز وقتی داده میشود که زن عدم تمکینش اثبات شده باشد و روشنترینترین دلیل اثباتیش هم زندگی کردن در مکانی‌ جدا از همسرش بدون دلیل موجه(خوف جانی و مالی و حیثیتی)است.و لذا اینکه زن ناشزه بیاید و با همسرش زندگی کند باید در اجرای احکام صورتجلسه شود و تمکین محسوب میشود و در مقابل نفقه به او تعلق میگیردنه اینکه هم‌ ناشزه باشد هم به خانه شوهر رود.

بهزاد شهسواری
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۹/۱۳ - ۲۳:۴۷

البرز

۰

بر اساس قانون مدنی ، یکی از مهم ترین تکالیف زن در عقد نکاح ، تمکین شوهر می باشد . تمکین از شوهر به دو صورت عام و خاص است . در معنای عام تمکین ، زن باید در امور کلی مربوط به زندگی مشترک از جمله تعیین محل سکونت از همسر خود اطاعت کرده و درمعنای خاص باید به صورت متعارف نیازهای زناشویی وی را برآورده سازد . عدم تمکین در امور مذکور سبب تحقق مفهوم نشوز می شود که در این صورت ، به وی زن ناشزه گفته می شود . اما سوالی که اقامتگاه زن ناشزه کجاست ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اقامتگاه زن ناشزه همان اقامتگاه همسر اوست و نشوز زن سبب نمی شود که اقامتگاه وی تغییر یابد .

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5