آیا زن قبل از تقسیم ترکه بین وراث می توانند ان اموال را به عنوان مهریه توقیف کند؟

خانواده و ارث توسط علی علی...
۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۳:۴۶
۳
پاسخ
۱۳۵

با سلام . خدمت اساتید گرامی . پسرم سال 93 فوت شده و من بعنوان مادر و دو نوه ام جزو ورثه هستیم . عروسم ویلای پسرم را که سند مالکیت داشته در سال 93 فروخته است . من به خریدار اظهارنامه دادم که باید تخلیه کنی و همزمان به شورای حل اختلاف هم دادخواست تامین دلیل با ارجاع به کارشناس جهت ثبت وضعیت ملک فروخته شده به غیر و ثبت تحویل ملک به خریدار دادم . خریدار کلید ویلا را داده به عروسم تا عنوان کنند که ملک معامله نشده است . هیچگونه مدرکی هم من ندارم که ایندو با هم معامله کرد ه اند . اگر عروسم حالا طلب مهریه کند و ویلا را متصرف شود . تکلیف من چیست ؟



خالد کروشاوی
- سایر امور حقوقی
۱۴۰۲/۰۶/۱۶ - ۱۶:۲۲

خوزستان

۰

با سلام . فروش ویلا تا قدر السهم عروستون صحیح است و نسبت به سهم شما و سایر ورثه غیر نافذ است که شما میتوانید معامله نسبت به سهم الارث خود را باطل کنید

میلاد امرایی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۲/۰۶/۰۶ - ۱۹:۴۰

تهران

۰

با سلام
در صورت فروش ملک موروثی شما می توانید از ایشان تحت عنوان فروش مال غیر شکایت نمایید اما در صورتی که ایشان ملک موروثی را نفروخته باشند چون مهریه از دیون ممتازه هست امکان این را دارند که از طریق اجرای ثبت مهریه خود را به اجرا گذاشته و پیگیری نمایند که به اندازه میزان مهریه خود از قیمت اموال موروثی برای ایشان محاسبه خواهد شد.

فرشته نوری
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ۰۹:۲۳

تهران

۵

با سلام،اگر فروخته باشد که به عنوان فروش مال غیر قابل شکتیت است.اما این ملک مشاعی است یعنی شما و نوه ها و عروس مشاعا مشریک قهری در این ملک هستید و در جزء‌جزء‌آن شریکید. ایشان می تواند مهریه خود را از طریق اجرای ثبت مطالبه کند و به میزان مهریه از ماترک توقیف نمایداما تصرف مادی نیاز به اذن همه شرکا دارد.

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5