آیا خرید ملک با مبایعه نامه عادی معتبر می‌باشد یا امکان ابطال وجود داره؟

قراردادها و داوری توسط ...
۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۰۱:۲۲
۲
پاسخ
۱۴۶

باسلام و احترام
سال 1400چند قطعه زمین رابراساس نسق زارعانه ازپدرم طی مبایعه نامه خریداری نمودم .که مبلغ ثمن مشخص نوع پرداخت نقدی و نحوه پرداخت 200 میلیون بابت هزینه هایی که قبلا برایش کرده بودم و در توضیحات مبایعه نامه آمده کسر شده از کل ثمن و باقیمانده ثمن را نقدی پرداخت کردم . و پدر مبایعه نامه راامضاء نموده و شهود هم دارد و علاوه بر آن چون من رسید بانکی پرداخت وجه ندارم به من اقرار نامه عادی با دستخط معتمد(شورای روستا)داده و پدر امضا و اثر انگشت زده که مبلغ مبایعه نامه شماره فلان را کامل گرفته ام و هرگونه حقی از مبایعه نامه را از خود سلب و ساقط نموده شورا نیز امضاء و مهر نموده است . قبل از هر گونه اقدام حقوقی از جانب پدر (یا سایر فرزندانش بعد حیات پدر ) زمینها را بنام همسر یا فرزندانم بصورت صلح عادی یا مبایعه نامه انتقال دهم . آیا بعد انتقال آنها پدر یا فرزندان میتوانند اقدام حقوقی علیه من بکنند.؟ زمینها سند ندارد



منیره رحیمی
- خانواده و ارث
۱۴۰۲/۰۵/۳۱ - ۱۷:۱۰

تهران

۰

باسلام ، خیر جای نگرانی نیست اصولا اصل بر صحت معاملات است مگر طرفین ادعایی خلاف آن داشته باشند که صرف ادعا مثبت مدعی نبوده و نیازمند اثبات می باشد .

مجتبی اکبری
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۲/۰۵/۱۸ - ۰۱:۰۱

کردستان

۰

باسلام
هرگونه اقدامی از سوی هر شخصی متصور است و مانع قانونی ندارد، اما در صورت اثبات گفته های شما پدر و فرزندان ایشان امکان پس گرفتن زمین های شمارو نخواهند داشت.

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5