آیا تخلفات پیش فروشنده از مقررات ملی ساختمانی می تواند فسخ ایشون را باطل کند؟

املاک و سرقفلی توسط ا.ا
۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۵:۰۸
۳
پاسخ
۲۵۳

باسلام آپارتمانی را درزمانی که در مراحل اولیه ساخت بود خرید کردیم و قراردادی که در بنگاه نوشتیم مبایعه نامه است ، در مبایعه نامه شرط فاسخ نوشته شد و امضا کردیم که اگر در موعد چک برگشت بخورد معامله یک طرفه از جانب فروشنده فسخ می باشد ..
چک آخر که مربوط به تاریخ سند بود برگشت خورد،آیا باوجودی که من ۹۰ درصد پول ملک را پرداخت کرده ام فروشنده بدون فرستادن اظهارنامه تامین وجه می تواند فسخ کند ؟
قرارداد فی مابین مبایعه نامه است ، درحالی که ملک پیش فروش بوده قرارداد را بنگاه مبایعه نامه نوشته است ،آیا می توانم از قوانین پیش فروش از خودم دفاع کنم طبق ماده ۱۶ پیش فروش باید پیش فروشنده و دفترخانه در موعد قسط باید اطلاع میدادند و یک ماه فرصت داده میشد..
چه راهی برای اسقاط فسخ هست؟
آیا تخلفات پیش فروشنده از مقررات ملی ساختمانی می تواند فسخ ایشون را باطل کند؟



سید جواد میرقاسمی
- خانواده و ارث
۱۴۰۰/۰۷/۱۸ - ۱۶:۴۲

گیلان

۳

سلام
قرارداد های پیش فروش در صورتی مشمول قانون پیش فروش می شوند که در دفترخانه تنظیم شوند درحالیکه مورد شما مبایعه نامه می باشد اما چاره ای جز اشاره به این قانون و تقدیم دادخواست الزام به تنظیم سند ندارید و اینکه در جواب فسخ پیش فروشند به ماده ی 16 قانون فوق الذکر استناد کنید .

دکتر وحید قاسمی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ - ۰۲:۲۶

مازندران

۵

نیازی برای اسقاط فسخ نیست مدعی فسخ باید اثبات کند بهتر است دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی بدهید

سمیه الوان ساز
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۰/۰۷/۱۵ - ۱۲:۲۷

آذربایجان شرقی

۴

سلام وقتبخیر
دادخواست تقابل با عنوان الزام فروشنده به تنظیم سند رسمی را تقدیم دادگاه با دفاعیات مندرج در قانون پیش فروش آپارتمان مطرح نمایید.

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5