آیا با وجود فرزند از ازدواج اول و آگاهی زن دوم از این ماجرا می‌تواند دلیل عطر وحرج برای طلاق ایشان باشد؟

خانواده و ارث توسط محسن...
۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۰۰:۵۷
۳
پاسخ
۱۳۰

با سلام
پس از فوت همسر اولم مجددا ازدواج کردم. از همسر اولم دو فرزند(یک دختر ۶ ساله و یک پسر ۱۱ ساله). همسر دومم تنها دو هفته پس از زندگی مشترک بدون اطلاع و رضایت اینجانب منزل مشترک را ترک کرد و مهریه خود را به اجرا گذاشت که در حال پرداخت مهریه به صورت اقساطی می باشم. از زمان ترک منزل توسط همسرم حدود دو سال می گذرد که در این مدت نامبرده به صورت قطعی محکوم به تمکین شده است. حالا همسرم دادخواست طلاق داده و اعلام کرده که علت عدم تمکینش وجود فرزندان من بوده و عدم تهیه منزل مستقل بدون حضور فرزندان من بوده است و با این استدلال ادعای عسروحرج نموده و تقاضای طلاق نموده است. آیا با وجود حکم قطعی تمکین و اينکه دز زمان عقد و ازدواج از حضور فرزندان من اطلاع داشته و در مدت دو هفته زندگی مشترک هم فرزندان من حضور داشته اند و اینکه اختیار تعین منزل را به همسرم نداده ام، آیا تقاضای طلاقش پذیرفته می شود؟
راهکار برای جلوگیری از طلاق چیست؟



فرشته ارهفت
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۲/۰۸/۰۸ - ۱۳:۴۹

چهارمحال و بختیاری

۰

وقت شما بخیر
معمولا در رویه عسر و حرج در دوران عقد و یا مورد شما که زندگی مشترک کوتاه و دو هفته ای بوده ایجاد نمیشود. عسر وحرج سختی مداوم و معمولا طولانی مدتی رو شامل میشه که برای زوجه قابل تحمل نباشه. با توجه به حکم الزام به تمکین ، اگر دلایل دیگری نداشته باشه خیلی بعیده بتونه در پرونده طلاق رای بگیره .

فهیمه حیدرپور
- خانواده و ارث
۱۴۰۲/۰۷/۳۰ - ۱۰:۰۳

تهران

۵

سلام و احترام-طبق عرف معمولا زوجه با پذیرش شرایط زوج اقدام به ازدواج می نماید ، همچنین به استناد استشهادیه و شهادت شهود میتوانید موضوع پذیرش فرزندان را اثبات کنید، ضمنا محکومیت ایشان به تمکین دلیل دیگر مبنی بر عدم پذیرش ادعای وی می باشد. النهایه با وجود اختلافات از ابتدای شروع زندگی و مفارقت طولانی مدت پیشنهاد میشود در خصوص طلاق توافق نمایید.

سمیه الوان ساز
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۲/۰۷/۳۰ - ۰۹:۳۴

آذربایجان شرقی

۴

سلام وقتبخیر
چنانچه ضمن عقد نکاح تعیین منزل و مسکن و محل سکونت بصورت شرط ضمن عقد به زوجه اعطا شده باشد، می‌توانند درخواست منزل مستقل نمایند درغیر اینصورت اثبات عسر و حرج و تقاضای طلاق بعید به نظر می رسد.

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5