آیا با صدور سند خریدار حق فسخ معامله را دارد؟

قراردادها و داوری توسط فاطمه...
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ - ۲۲:۴۴
۲
پاسخ
۲۳۷

سلام. زمینی را دو سال پیش در شمال به عنوان بخشی از ثمن‌ معامله یک آپارتمان فروختم. چند وقتی است یک نفر پیدا شده و می گوید که نسق دارد و این زمین متعلق به ایشان است. این درحالی است که همسر بنده به همراه خریدار به اداره ثبت و وزارت مسکن آن منطقه مراجعه‌ کرده و آن مراجع اعلام کردند که ایشان هیچ مدارک مثبته ای در مراکز ندارد. زمستان پارسال خریدار توانست سند تک برگ از اداره ثبت بگیرد.
و ایشان زمین را برای فروش گذاشته ولی فرد مدعی با مراجعه به بنگاه ها و همچنین نوشتن عبارت‌هایی چون این زمین مشکل دارد و قابل فروش نیست سعی در ایجاد اختلال برای کار فروش آن زمین دارد.
حالا خریدار به بنده می گوید شما زمین مشکل دار به بنده فروخته اید و شما موظف به فروش زمین بنده هستید و من حق فسخ دارم و از این جور حرفها
می خواستم بدانم آیا ایشان با توجه به اینکه به تازگی سند تک برگ از اداره ثبت برایشان صادر شده حق فسخ دارند و آیا آن فرد مدعی کاری می تواند بکند؟



آسیه آزمون بروجنی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ - ۱۴:۰۹

اصفهان

۰

باسلام، حق فسخ زمانی برای ایشان متصور است که ضمن عقد، توافق بر آن شده باشد، البته در خصوص مستحق اللغیر درآمدن مبیع، چه در قانون و چه در خود مبایعه نامه شروطی ذکر گردیده است که در صورت اثبات، شما مسئول می‌باشید.

سمیه الوان ساز
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ - ۲۰:۳۹

آذربایجان شرقی

۴

سلام وقتبخیر
بستگی به شرایط و بندهای مقرر در مبایعه نامه تنظیمی فی مابین دارد

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5