آیا از خیار تاخیر ثمن کل معامله رو فسخ کرد یا پیگیری کرد ؟

املاک و سرقفلی توسط مجتبی...
۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۴:۱۸
۲
پاسخ
۲۶۰

با سلام
زمینی داشتیم به متراژ ۸/. هکتار (۸۰۰۰مترمربع) که سال ۸۸ بفروش رسیده ، البته متراژی که نسخ دار بوده ۰/۸ هکتار هستش و ۱۳۰۰۰ مترمربع هم بدون نسخ و تصرفی پدرم بوده که خریدار در نقشه و قولنامه همه ۲۱ هزار متر رو وارد کرده در صورتی که ما فقط زمین پدرمون رو فروختیم.
البته این نکته رو هم بگم که خریدار وکالت نامه تام گرفته بود همون موقع و تمام کارهای اداری ش رو خودش انجام داده و تو همون وکالت نامه هم اینجوری قید شده (یک باب زمین بامشخصات..............از حقوق متصرفی و متصوره و ابتیایی و ملکی وموروثی ..........)

البته به دلیل سواد پایین همچین اتفاقی افتاده و ما وراث بدون اطلاع از حق و حقوق فقط امضا کننده بودیم با توجه به اصرار و خوب جلوه دادن خریدار.
ضمن اینکه قیمت پرداخت شده خیلی پایین تر از قیمت همان سال بوده شاید سه دهم قمیت واقعی

سوالات :
آیا از خیار تاخیر ثمن کل معامله رو فسخ کرد یا پیگیری کرد ؟

آیا سال ۸۸ قانون خریدیا فروش زمین های تصرفی وجود داشته ؟

آیا میتونم ۱۳۰۰۰ متر رو پیگیری باتوجه به وکالت نامه تامی که خریدار ازما گرفته بود آن زمان پیگیری کنم ؟از کجا یا چجوری باید شروع کنم ؟
تنها چیزی که در دست داریم متراژ ۸ هزار هستش که در اداره جهاد کشاورزی موجود هستش.
حتی قولنامه یا مبایعه نامه فروش رو هم نداریم دقیقا یادمون نمیاد که گرفتیم یا به ما ندادن حتی به دفتر اسناد رسمی هم مراجعه کردیم کپی قولنامه یا مبایعه هم تو پرونده نبود.
ممنون میشم راهنمایی کنید.



محمد صفری
- خانواده و ارث
۱۴۰۱/۰۸/۱۷ - ۰۰:۲۵

سمنان

۰

سلام
با توجه به گذشت زمان و نداشتن اسناد و مدارک کار بسیار دشوار است ، اما با توجه به توضیحات در سؤال قابل پیگیریست ولی حتماً حداقل دو شاهد داشته باشید .

مرتضی کردی آغمیونی
- املاک و سرقفلی
۱۴۰۱/۰۸/۱۶ - ۱۱:۲۹

تهران

۰

در مورد قسمت اول سوالتون چون وکالت گرفته برای فروش وبر خلاف مصلحت شما عمل کرده میتوان پیگیری کرد ومطالبه خسارت کردویا بواسطه خیار غبن هم میشه پرونده رو به جریان انداخت ولی چیزی که مهم هست اسناد ومدارک هست که متاسفانه چیزی در دست ندارید ولی اگر دونفر شاهد موثق داشته باشید هم کفایت میکنه‌

خانه
وکلاء
پرسش و پاسخ

متوجه شدم
5